Koffiegigant Starbucks heeft de volgende stap gezet naar de totale wereldheerschappij. Binnenkort breidt de caffeïne dealer het imperium uit met een platenlabel.
Het label is een onderdeel van de van de entertainment-kant van de multinational en gaat Hear Music heten, afgeleid van de compilatie cd's die de Starbucks coffee winkels sinds 1999 verkopen.
Starbucks omschrijft deze nieuwe stap als "een nieuwe manier om fantastische muziek te ontdekken, beleven en verkrijgen." Het label is in samenwerking met de Concord Music Group opgezet waarmee Starbucks al samenwerkte voor een Ray Charles compilatie die ruim 5 miljoen keer over de toonbank ging.
Het nieuws is zowel met de nodige scepsis als ongerustheid ontvangen. Er wordt getwijfeld of Starbucks wel genoeg verstand van zaken heeft over het runnen van een label. Anderen maken zich zorgen over het feit dat een dergelijk megabedrijf een grote invloed kan hebben op hoe muziek wordt verkocht. En het blijft afwachten met wat voor soort muziek de koffieketen op de proppen komt.
In een voorlopige reactie zegt het bedrijf "artiesten creatieve controle te geven en ze aan te moedigen om risico's te nemen." In zee gaan met Starbucks is daar al een goed begin van.
Lees ook:
- Jeff Mills begint kledingzaak
Lees ook:Videoclips: Justice – D.V.N.O.
Lees ook:Junkie XL tekent bij Artwork
Lees ook:Spinnin’ Records presenteert zich in Miami
Lees ook:LIVE: Ultra Music Festival
Lees ook:Bubbling Beats: the New Sound mixed by Dyna
imperium bedoel je denk ik. beetje flauw maar toch, als je geen zin meer hebt om te werken ga je dit soort dingen doen. Groeten Mikis
(btw aardige gast op die foto over dat hyves verhaal).
verdient deze ongein nu ook een beetje???